МАРТИНЕНКО  НАТАЛІЯ  ПЕТРІВНА

Освіта: неповна  вища                                                          

Стаж педагогічної роботи: 32  роки                                    

На  посаді  керівника: з 2002  року

 

 


«Від   взаєморозуміння  до  спільної  діяльності»

                                     «Людина росте разом із величчю своїх завдань»  Юнг Карл

           Здійснення  поставлених  освітніх  завдань  перед сучасним дошкільним навчальним закладом значною мірою залежить від загального  настрою, який панує в колективі. Цей настрій, як і психологічний клімат в цілому, насамперед визначається стилем діяльності керівника, способами його співпраці з колективом.

         Стиль керівництва завідувача в основному виявляється в умінні спілкуватися з членами свого колективу, в якому працюють люди, що різняться віком, освітою, життєвим досвідом, професійними здібностями, тощо

         Головне у спілкуванні – вироблення спільної позиції, взаємного розуміння. Тому спілкування керівника з працівниками як двосторонній обмін з приводу тієї чи іншої думки.

         Сам керівник днз дбає про те, щоб кожен працівник усвідомлював і сьогоднішню ситуацію і перспективу у розвитку системи дошкільної освіти, щоб колектив складався з однодумців у визначенні та реалізації завдань свого дошкільного закладу.

          Завідувач, як керівник має дбати про те, щоб основним критерієм спілкування, з таких принципових проблем, як навчання та виховання в днз має бути – компетентність і глибоке  об’єктивне розуміння вимог сучасної дошкільної освіти.

           Взаємна повага у педколективі полегшує спілкування і дає змогу швидко і ефективно розв’язувати найскладніші питання. Тому  керівник повинен особливо дбати про створення і збереження добрих ділових взаємин з підлеглими.

              Кілька порад керівникові щодо забезпечення загальної культури спілкування в колективі:

·        Готуючи повідомлення, завдання чи розпорядження уважно продумайте і правильно підберіть слова і вирази, особливо коли це стосується оцінки особистості певного працівника, його професійної діяльності та майстерності, недоліків у роботі  та помилок;

·        Готуючись до роботи з педагогічними працівниками (педради, семінару, п’ятихвилинки і т.ін.) інформацію слід підбирати так, щоб одразу викликати увагу, зацікавленість та надати можливість колегам висловити свою думку, поставити запитання, висловити свої заперечення, а вже після цього робити певні висновки, проводити  підсумки та накреслювати план дій, спрямованих на виконання прийнятих рішень;

·        Привітність, уважність, яку виявляє керівник до працівників у ранковому привітанні, створює добру атмосферу праці на цілий день;

·        Звертання на «ви» є не тільки проявом культури спілкування, а й способом підтримки рівних стосунків з усіма, довіри і водночас певної дистанції;

·        У взаєминах з працівниками слід розвивати і підтримувати почуття їхньої особистої гідності, ініціативу, творчий підхід до праці, самостійність мислення. Це сприяє зміцненню здорового психологічного  мікроклімату в колективі й підвищенню загальної ефективності керівництва.

  І сьогодні, для нас педагогів, особливо актуальною є думка Софії  Русової:

 «В наші часи бути гарним педагогом – це бути справжнім реформатором майбутнього життя України, бути апостолом Правди та Науки».