Група "Сонечко"

 

Вихователі:

- Лановенко Світлана Миколаївна, мол. спеціаліст, 11 тарифний розряд.

Проблема над якою працює «Гра – як провідний вид діяльності всебічного розвитку дошкільника»

Педагогічне  кредо:  Любов до дітей – основний фактор успішної роботи в садочку.

- Черниш Світлана Петрівна, 

 молодший спеціаліст, 11 тарифний розряд 

 

Проблема, над якою працює: «Казка – животворне джерело дитячого мислення» (В.Сухомлинський). 

 



          Сучасні діти ростуть і активно пізнають світ. Особливе місце в житті дитини посідає гра. Саме їй належить головна роль у розвитку дитини, становленні дитячого колективу.

         В групі раннього та молодшого віку гра є провідною діяльністю протягом дня, оскільки вона відповідає психічним та фізичним властивостям малюків.

         Використовуючи гру, як одну з основних форм організації життя дітей, направляю та розвиваю їх спільні інтереси. домагаюся дружності дитячого колективу. В педагогічному процесі гру тісно взаємопов’язую з іншими видами діяльності, перш за все з працею, навчанням на заняттях.

         Заняття з дітьми раннього та молодшого дошкільного віку проводжу у формі гри, тому, що гра сприяє мовній активності малюків. Казкові герої, що приходять в сюрпризних моментах на заняття, спонукають дітей до діалогу, умінню спілкуватися вільно, розкуто. Діткам легше спілкуватися з ведмедиком, зайчиком, лялькою і разом з ними виконувати поставлені завдання.

          Розуміючи дитячий інтерес сприйняття інформації через гру створила ряд ігрових подорожей. Граючись в різні подорожі такі як: «Подорож до бабусі в село», «Подорож до зимового лісу», дітей ознайомлюю в ігровій формі з життям диких та свійських тварин, природою рідного краю, змінами в оточуючому середовищі.

«Подорож до міста здоров’я» ознайомлює з предметами гігієни та навчає їх застосовувати в повсякденному житті.


         Дидактична гра є однією з основних форм навчання малят. В дидактичній грі є всі структурні елементи, характерні для ігрової діяльності дітей: задум, зміст, ігрові дії, правила та результат. Використовуючи в роботі з дітьми дидактичні ігри та ігрові вправи дійшла висновку, що вони підвищують ефективність сприймання дітьми навчального матеріалу, урізноманітнюють їхню навчальну діяльність, вносять в неї елементи цікавості.      Для розгортання в групі дидактичних ігор маємо ляльки різних розмірів з комплектами одягу, посуд, меблі, транспорт, м’які іграшки, настільно-друковані ігри, дидактичний матеріал логічно-математичного спрямування, предметні та сюжетні картинки про природу, тварин, життя сім’ї, діяльність людей, предмети домашнього вжитку. Малюки найбільше полюбляють дидактичні ігри «Кольорові пірамідки», «Чий малюк», «Почастуємо ведмедика», «Одягнемо ляльку на прогулянку», «Хто де живе», «Квітка – семи квітка», «Назви яке...».    

             Граючись з дітьми в сюжетно – рольові ігри «Сім’я», «Дитячий садок», «Лікарня» готую дітей до життя в соціумі. Діти постійно проявляють інтерес до цього виду гри. Вони люблять переодягати ляльок, вкладати спати, годувати, возити в колясці. Малята отримують велике задоволення від спільної діяльності з дорослим, як учасником гри.            У своїй роботі з найменшими дітками широко використовую пальчикові ігри. Пальчикові ігри та вправи – унікальний засіб для розвитку дрібної моторики рук, а також дитячого мовлення в їх поєднанні. Пальчикові ігри є зручним засобом для вправляння руки дитини, підготовку її до оволодіння технікою письма, розвитку мовлення, та слухової уваги.            Улюблені пальчикові ігри дітей нашої групи: «Пальчик, пальчик, де ти був?», «Моя сім’я», «Замок», «Рукавичка», «Дружні малята».

Особливу увагу звертаю на ознайомлення дітей своєї групи з казками . Це безцінний матеріал за допомогою якого малята пізнають світ, знайомляться з навколишнім, вчинками, подіями. Малята беруть активну участь у відтворенні казок «Колобок», «Курочка ряба» із застосуванням пальчикових вправ: «Квіточка», «Метелик», «Зайчик», «Сонечко», «Ротик», «Колобок», «Дерево». Пальчикові ігри формують доброзичливі взаємини між однолітками в групі а також дорослими та дітьми.  

                    Найбільше задоволення дітям приносять ігри – драматизації та театральні ігри: «Сорока – білобока», «Дід та баба», «Колобок», «Ріпка».»Пішла киця по водицю», «Бім бом». Під час проведення цих ігор дітлахи навчаються інтонаційної виразності, передачі характеру різних героїв, розширюють словниковий запас, набираються досвіду вести простий діалог з іншими учасниками  гри, розвивають увагу, уяву, образне мислення.

                Рухливі ігри задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду. За допомогою рухливих ігор малята закріплюють різноманітні вміння та навички з основних рухів (ходьби, бігу, стрибків, рівноваги), розвивають такі якості як швидкість, спритність, витривалість. Найбільш до вподоби малюкам такі ігри: «Літаки», «Потяг», «Діти в лісі», «Жили у бабусі», «Кіт і миші».

                Гра це не тільки найкращий засіб розвитку, але й чудова можливість спілкуватися з однолітками та дорослими.

                Я, як вихователь прикладаю багато зусиль для того, щоб мої маленькі вихованці росли здоровими, щасливими успішними і приносили радість своїм рідним та користь державі Україна.