ЧЕРНИШ  СВІТЛАНА  ПЕТРІВНА

вихователь різновікової групи, молодший спеціаліст, 9 тарифний розряд

 

Проблема, над якою працюю: «Казка – животворне джерело дитячого мислення» (В.Сухомлинський).

 


      Серед важливих  проблем сучасності, що турбують людство, особливо виділяються екологічне. Увесь світ зіткнувся з глобальною екологічною кризою. Ця проблема потребує негайного вирішення. Тому серед багатьох напрямів  навчально-виховної роботи з дітьми дошкільного віку екологічна освіта набуває дедалі більшої актуальності.   

       Основою формування       свідомого ставлення до природи є знання про неї, усвідомлення себе активними суб’єктом природи,

у якому живе дитина. Актуальною в наш час є проблема формування екологічної свідомості та екологічної культури дошкільників. Одним із шляхів формування екологічної культури дітей дошкільного віку є звернення до надбань педагогічної спадщини видатного українського педагога, заслуженого учителя України В.Сухомлинського, до його досвіду у сфері екологічного виховання дітей.        

            В.Сухомлинський довів, що природа сама собою не виховує, виховує лише активна взаємодія дитини з нею. Тому екологічне виховання та екологічна культура тісно пов’язані з природоохоронною діяльністю.

       Я, як педагог вважаю, що самих знань про природу та її охорону не достатньо, якщо вони не втілюються на практиці. Важливо, щоб вихованці брали участь у збереженні і збагаченні природи рідного краю, тільки в цьому разі у них сформуються необхідні уміння та навички, розвинеться відповідальне, бережне ставлення до навколишнього середовища.

       Впровадження ідеї екологічного виховання В.Сухомлинського у практику сучасної дошкільної освіти є складовою навчально-виховного процесу, який складається з двох рівноцінних компонентів: формування  наукових знань з екологічного виховання та охорони природного середовища.

  Екологічне виховання в дитсадку є складовою частиною всебічного та гармонійного розвитку особистості. Я спрямовую свою педагогічну діяльність на те, щоб виховувати у кожної дитини почуття особистої відповідальності за все живе на землі.

           Дитина приходить в дитсадок, у неї ще не сформовані стійкі погляди, переконання. інтереси. Свої завдання вбачаю в тому, щоб сформувати мислення та екологічну культуру кожної дитини, навчити молоде покоління жити приносячи користь природі. Дитячий садок відкриває неабиякі можливості, бо саме тут, в дошкільному віці, у дітей закладаються підвалини інтелекту, структура мислення, а природна допитливість людей та щирий інтерес до оточення створюють надзвичайно сприятливі умови для формування екологічної свідомості дошкільнят.  

Життя щедро дарує нам красу природи, яку ми можемо побачити щомиті. Від здатності відчути цю красу залежить духовне ставлення особистості. В.Сухомлинський вважав, що справжнє виховання неможливе без виховання емоційного. Пізнавати світ розумом і серцем означає осягати моральні істини, ідеї в їхньому реальному впровадженні. 

       Наш дитячий садок «Ялинка» розташований в мальовничому місці. Тут і ставок, поблизу парк, гай, фруктовий сад. Діти, які відвідують дитсадок мають можливість щодня спостерігати і милуватися, бачити, слухати саме так , як учив своїх вихованців В.Сухомлинський.

 Разом з дітьми ми мандруємо екологічною стежиною в «куточки краси», де протягом року спостерігаємо за живими об’єктами. Я з своїми вихованцями розглядаємо питання, над якими дітям треба мислити, задумуватися «Чому навколо все радіє?», «Що може бути скарбом для когось?», «Що відчуває людина, коли обнімає дерево?», складаємо гімн красі, доброті, праці. Ці теми я взяла з педагогічної спадщини великого педагога, з його оригінальної методики виховання культури почуттів.

           В.Сухомлинський наголошував: «Щоб пробудити у малят живу думку, творче джерельце, необхідно дати їм змогу більше спостерігати, помічати численні зв’язки в довкіллі. Саме таку роботу з дітьми я проводжу протягом дня. Наші малята розумні та допитливі, я навчаю їх сприймати світ розумом і серцем.